TELKIN
Telkin şöyle verilir
Telkin yaptıracak kişi kabirin kıble tarafında ölünün göğsü hizasında yüzüne karşı durur.Ölüye annesinin ismiyle hitap ederek şöyle der:
Ey
havva oğlu/kızı …..;
اُذْكُرْ ماَ كُنْتَ عَلَيْهِ مِنْ
شَهاَدَةِ اَنْ لاَاِلَهَ اِلاّ اللهُ وَ اَنّْ مُحَمَّداًرَسوُلُ للهِ
وَ اَنَّ الْجَنَّةَ حَقٌّ وَ
النّاَرَحَقٌّ وَ اَنَّ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ اَنَّ السَّاعَةَ أَتِيَةٌ لاَرَيْبَ
فِيهاَوَ اَنَّ اللهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي لْقُبوُرِ
وَ اَنَّكَ رَضيِتَ بِا للهِ رَبّاً
وَ بِا لاِسْلاَمِ دِيناً وَ بِمُحَمَّدٍ نَبِيّاً و بِلْقُرْآنِ اِماَماً وَ
بِلْكَعْبَةِ قِبْلَةً وَ بِلمُؤْمِنِينَ اِحْواَناَ
رَبِّيَ اللهُ لآاِلَهَ اِلاَّ هُوَ
عَلَيْهِ تَوَكّلْتُ وَهُوَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيِمِ
Üç kere;
ياَ عَبْدَ اللهِ قلْ لآاِلَهَ
اِلاَّ الله
Üç kere;
قُلْ رَبِّيَ اللهُ وَ دِينيِ
الاِسْلاَمُ وَ نَبِيِّ مُحَمَّدٌ
رَبِّ لاَ تَذَرْهُ فَرْداًوَ
اَنْتَ خَيْرُلْواَرِثِين
Telkın Türkçe Okunuşu
Üzkür mâ künte aleyhi min şehâdeti en lâ ilâhe
illallah…"
"Ey falan! Hayatta iken üzerinde olduğun, benimsediğin şu hususları
unutmayasın: Allah'tan başka ilah yoktur ve Muhammed O'nun elçisidir. Cennet ve
cehennem gerçektir, yeniden diriliş vardır, kıyamet saati kuşkusuz gelecektir.
Allah kabirde yatanları yeniden diriltecektir. Yine unutma ki, sen Rab olarak
Allah'ı, din olarak İslâm'ı, peygamber olarak Muhammed'i, imam olarak Kur'an'ı,
kıble olarak Kâbe'yi ve kardeş olarak müminleri seçmiş ve bununla mutlu
olmuştun. Rabbim olan Allah'tan başka ilah yoktur, ben ona dayandım, büyük
arşın Rabbi de O'dur."
Bundan sonra üç kere, Yâ abdellâh, kul lâ
ilâhe illallâh (Ey Allah'ın
kulu, lâ ilâhe illallah de) denilmesi ve bunun ardından üç kere Rabbim Allah,
dinim İslâm, peygamberim Muhammed'dir. Ey Rabbim, sen onu tek başına bırakma,
vârislerin en hayırlısı sensin denilmesi âdet olmuştur. Umulur ki bu telkinler
ölüye yarar sağlar, orada bulunanlara ikaz olur.
Cenaze defnedildikten sonra telkin okunur. Bunun aslı var mıdır?
Cenaze defnedildikten sonra okunan telkin hakkında ihtilaf vardır. Şafii mezhebine göre sünnettir. Ravza Kitabı şöyle diyor: "Telkin ile ilgili hadis-i şerif, her nekadar zayıf ise de, bazı sahih hadislere takviye edilmiştir. Birinci asırdan günümüze kadar müslümanlar tarafından okunmuş ve okunmaktadır".
Hanefi ulemasının birçokları, telkini dile getirmemişlerdir. Tenvir al-Ebsar gibi kitaplar, okunmasın diyorlar. Bir kısmı da okunmasında beis yoktur demişlerdir. Hanbeli mezhebinin büyük ulemasından İbn Kuddam, Ahmed b. Hanbel`den telkin hakkında bir şeyin varid olduğunu görmediğim gibi, diğer müctehidlerin de bir şey söylediklerine rastlamadım diyor. Yalnız Esrem`in bu hususta bir rivayeti vardır.
Yorum Gönder